Άγνωστης προέλευσης φαίνεται πως παραμένει το νερό της Γης, παρά τα ευρήματα του Philae

Από στις 10 Δεκεμβρίου 2014

Πλήγμα στη θεωρία πως το νερό που καλύπτει τα 2/3 της επιφάνειας του πλανήτη μας προέρχεται από τις συγκρούσεις της Γης με κομήτες επέφεραν τα πρώτα αποτελέσματα από τα στοιχεία που συνέλεξε το ευρωπαϊκό σκάφος Philae από τον κομήτη 67P/Churyumov-Gerasimenko.

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιοποιείται στο επιστημονικό περιοδικό Science, το νερό που βρέθηκε σε αέρια μορφή στον 67P έχει διαφορετική χημική σύνθεση σε σχέση με το νερό της Γης.

Το στοιχείο-κλειδί είναι η συχνότητα της παρουσίας ατόμων του στοιχείου δευτερίου στη χημική ένωση του νερού. Ένα μόριο νερού τυπικά αποτελείται από δυο άτομα υδρογόνου και ένα άτομο οξυγόνου, ωστόσο, σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις το ένα άτομο υδρογόνου αντικαθίσταται από άτομο δευτερίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέλυσαν οι μελετητές, η αναλογία δευτερίου-υδρογόνου στο αέριο νερό που βρέθηκε στον 67P/Churyumov-Gerasimenko είναι τριπλάσια σε σχέση με την αντίστοιχη αναλογία που βρίσκεται στους ωκεανούς της Γης.

Έως τώρα, από τους 11 κομήτες από τους οποίους έχουμε κατορθώσει να συλλέξουμε στοιχεία, μόνο σε έναν η αναλογία δευτερίου-υδρογόνου είναι εφάμιλλη με το γήινο νερό και τα πλέον ακριβή δεδομένα που έστειλε το Philae ουσιαστικά υποβαθμίζουν περισσότερο τη θεωρία που θέλει τους κομήτες να είναι οι κομιστές του νερού στον πλανήτη μας.

Παρά ταύτα, ζωντανή παραμένει η θεωρία πως το νερό της Γης προέρχεται τις συγκρούσεις του πλανήτη μας με αστεροειδείς, καθώς σε γενικές γραμμές ταιριάζουν με την χημική ταυτότητα του γήινου νερού.

«Επομένως», παρά το γεγονός ότι οι αστεροειδείς έχουν μια πολύ μικρότερη συνολική ποσότητα νερού, συγκρούσεις με πολλούς εξ αυτών θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα [τον σχηματισμό] των ωκεανών της Γης», αναφέρει σχετική ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος, που είναι υπεύθυνη για την αποστολή του Philae.

Πηγή: skai