Τι μπορεί να αποκαλύψει σχετικά με την προσωπικότητά σας η επιλογή του online avatar που κάνετε;

Από στις 15 Ιανουαρίου 2015

Τα εικονίδια (avatar) που επιλέγουν χρήστες του διαδικτύου για να αντιπροσωπεύσουν τον εαυτό τους στον ψηφιακό κόσμο παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για την προσωπικότητα του ατόμου.

Σύμφωνα με μία νέα έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο Personality and Social Psychology Bulletin, ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζουμε τον εαυτό μας στον κόσμο του διαδικτύου αποκαλύπτει εκπληκτικές πληροφορίες και στοιχεία για την προσωπικότητα μας στον πραγματικό κόσμο. Ερευνητές από το πανεπιστήμιο του York, διεξήγαγαν ένα πείραμα για να ελέγξουν αν οι ψηφιακές απεικονίσεις (avatar) που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι στον κόσμο του διαδικτύου αντανακλούν χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους στον πραγματικό κόσμο.

Ζήτησαν από μια ομάδα φοιτητών του πανεπιστημίου να συμπληρώσει ερωτηματολόγιο, αξιολογώντας πέντε παράγοντες της προσωπικότητάς τους: εξωστρέφεια, νεύρωση, τερπνότητα, ευσυνειδησία και πόσο είναι ανοιχτοί σε νέες εμπειρίες. Στη συνέχεια οι φοιτητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν τα ψηφιακά τους είδωλα χρησιμοποιώντας μια συγκεκριμένη εφαρμογή του διαδικτύου. Μια άλλη ομάδα φοιτητών κλήθηκε να αξιολογήσει, με βάση τα avatar που δημιούργησε η πρώτη ομάδα, την προσωπικότητα των δημιουργών τους και να διαπιστώσουν αν θα μπορούσαν να γίνουν φίλοι με κάποιο από αυτά τα άτομα.

Αν και τα avatar δεν προσέφεραν μια πλήρη εικόνα για την προσωπικότητα των δημιουργών τους, παρόλα αυτά παρείχαν σημαντικά στοιχεία για τον χαρακτήρα τους στον πραγματικό κόσμο. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μόνο από της ψηφιακές απεικονίσεις της πρώτης ομάδας φοιτητών, η δεύτερη ομάδα μπόρεσε να συνάγει πληροφορίες σχετικά με τα επίπεδα εξωστρέφειας, τερπνότητας και νεύρωσης των δημιουργών των avatars. Από αυτή τη διαδικασία δεν προέκυψαν στοιχεία για το βαθμό στον οποίο είναι ανοιχτοί σε νέες εμπειρίες αλλά και κατά πόσο είναι ευσυνείδητοι ή όχι.

Οι φοιτητές που αξιολόγησαν τα avatars, στην πλειοψηφία τους δήλωσαν ότι θα ήθελαν να είναι φίλοι με  τους χρήστες των οποίων τα avatars, είχαν τα μάτια ανοιχτά, χαμογελούσαν , είχαν καστανά μαλλιά και φορούσαν πουλόβερ. Τα avatars με κοντά μαλλιά, μαύρα μαλλιά, καπέλα και γυαλιά ηλίου είχαν λιγότερες πιθανότητες να εμπνεύσουν αιτήματα φιλίας.

Μια παλαιότερη μελέτη που διεξήχθη στον Καναδά το 2010, έδειξε  ότι οι άνθρωποι έχουν την τάση να επιλέγουν avatar που έχουν ομοιότητες με τους εαυτούς τους.

Πηγή: American Association for the Advancement of Science

Egno Editorial

Egno Editorial

Το Editorial Team του egno. Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της φόρμας επικοινωνίας.