Υγεία: Έρευνα επιβεβαιώνει ότι η άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι καλή για τη μητέρα και το μωρό

Από στις 28 Σεπτεμβρίου 2017

Η υπερβολική αύξηση του σωματικού βάρους, η προεκλαμψία, ο διαβήτης κύησης, η καισαρική τομή, ο πόνος χαμηλά στην πλάτη και η ακράτεια ούρων είναι μερικοί από τους κινδύνους που μπορεί να παρουσιαστούν κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης αν ακολουθηθεί ένας ανθυγιεινός τρόπος ζωής. Μελέτη που πραγματοποιήθηκε από εμπειρογνώμονες του Πανεπιστημίου Camilo José Cela (UCJC), η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης (JAMA), καθορίζει τα είδη σωματικής άσκησης τα οποία κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορούν να αποφέρουν σημαντικά οφέλη τόσο για τη μητέρα όσο και για το μωρό.

«Το ποσοστό των γυναικών που πληρούν τις προϋποθέσεις για άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι πολύ χαμηλό», δήλωσε η María Perales, κύρια συντάκτης της μελέτης και ερευνήτρια του τμήματος Φυσικής Δραστηριότητας και Αθλητικής Επιστήμης. «Αυτό οφείλεται εν μέρει στην αβεβαιότητα σχετικά με το είδος άσκησης που πρέπει να συνιστάται και αυτό που πρέπει να αποφεύγεται».

Η νέα μελέτη επιβεβαιώνει την ύπαρξη ισχυρών επιστημονικών στοιχείων που υποστηρίζουν ότι η μέτρια άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι ασφαλής και ωφέλιμη τόσο για τη μητέρα όσο και για το μωρό. Μεταξύ των επιβεβαιωμένων ωφελειών είναι: η πρόληψη υπερβολικής αύξησης βάρους (βασικός παράγοντας για τη μετάδοση της παχυσαρκίας από γενιά σε γενεές) και χαμηλότερου κινδύνου μακροσκοπίας εμβρύου (βρέφη που γεννιούνται περισσότερο από 4 κιλά), προεκλαμψίας, διαβήτη κύησης, καισαρική τομή, πόνο στην πλάτη, πυελικό πόνο και ακράτεια ούρων.

Επιπλέον, δεν υπάρχει κίνδυνος πρόωρης γέννησης, χαμηλού βάρους γέννησης ή δυσφορίας στο έμβρυο, υπό τον όρο ότι η μητέρα δεν έχει ιατρική ή μαιευτική αντένδειξη για σωματική άσκηση. «Οι ασκήσεις που συνιστώνται στη μελέτη μας πρέπει να ακολουθούνται όχι μόνο από υγιείς έγκυες γυναίκες αλλά και από γυναίκες που δεν ασκούνταν πριν από την εγκυμοσύνη, καθώς αυτή είναι μια καλή στιγμή για να υιοθετήσουμε ένα φυσικά ενεργό τρόπο ζωής», προσθέτει η Perales. «Αυτό ισχύει και για τις γυναίκες που κινδυνεύουν να γίνουν υπέρβαρες ή παχύσαρκες ή βρίσκονται σε κίνδυνο διαβήτη κύησης και χρόνιας υπέρτασης».

Σύμφωνα με τις συστάσεις του Αμερικανικού Κολλεγίου Μαιευτήρων και Γυναικολόγων (ACOG), η νέα μελέτη υπογραμμίζει τα μοτίβα σωματικής άσκησης που αποδείχθηκαν πιο ευεργετικά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, καθώς και τις ασκήσεις τις οποίες πρέπει να αποφεύγουν οι γυναίκες καθώς μπορεί να προκληθεί κίνδυνος για το έμβρυο. Όσον αφορά τον τύπο της άσκησης, τη διάρκεια και την εβδομαδιαία συχνότητα, οι ειδικοί υπογραμμίζουν τη σημασία του συνδυασμού αερόβιας άσκησης και άσκησης ενδυνάμωσης σε κάθε συνεδρία, η οποία θα έχει διάρκεια από 45 έως 65 λεπτά, τρεις ή τέσσερις ημέρες την εβδομάδα. Η ένταση πρέπει πάντα να είναι μέτρια, αν και θα πρέπει να προσαρμόζεται ανάλογα για κάθε γυναίκα και να ελέγχεται καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεδρίας. Η
σωματική δραστηριότητα μπορεί να ξεκινήσει μεταξύ της 9ης και 12ης εβδομάδας της εγκυμοσύνης (μετά την πρώτη προγεννητική επίσκεψη) μέχρι την εβδομάδα 38-39.

Τεχνικές όπως το πιλάτες και η γιόγκα, που συχνά συνιστώνται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, δεν συνδέονται με τα οφέλη που περιγράφονται στη μελέτη, αλλά με βελτιώσεις στην ψυχική υγεία και τη μείωση του πόνου. «Οι ασκήσεις που πρέπει να αποφεύγονται είναι οι έντονες και επίπονες, που μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση του καρδιακού ρυθμού κοντά στο 90%, επειδή μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο υποθερμίας, αφυδάτωσης ή μειωμένης ροής αίματος της μήτρας με τον σχετικό κίνδυνο να υπονομεύσει την υγεία του εμβρύου», τονίζει η Perales.

Πηγή: Sinc

Περισσότερα στη δημοσίευση: Exercise During Pregnancy. Journal of American Medicine Association (JAMA).

Egno Editorial

Egno Editorial

Το Editorial Team του egno. Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της φόρμας επικοινωνίας.