- Συνέντευξη: Ο ερευνητής Διονύσης Αντύπας με απλά λόγια μας μαθαίνει το χαλαρόνιο και τη σχέση του με την σκοτεινή ύλη
- ΝΕLIOTA: Το ερευνητικό πρόγραμμα παρακολούθησης εκλάμψεων λόγω προσκρούσεων παραγήινων αστεροειδών και μετεωροειδών στη Σελήνη
- Podcast: Συζήτηση με τον καθηγητή Νικόλαο Στεργιούλα με αφορμή το σημαντικό εύρημα της εργασίας του για τα άστρα νετρονίων
- Podcast: Ο Διονύσης Σιμόπουλος απαντά σε ερωτήματα για το σύμπαν και την έρευνα που σχετίζεται με αυτό
- Άρθρο με αφορμή το Nobel Φυσικής του 2017: Οι βηματισμοί της Επιστήμης και η πορεία προς τον εντοπισμό των βαρυτικών κυμάτων
- Συνέντευξη: Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με τα μάτια ενός νέου ερευνητή όπως ο κ. Μπάμπουλης (Μέρος 3)
- Συνέντευξη: Ο ερευνητής Νανοτεχνολογίας κ. Μπάμπουλης περιγράφει τη δομή των νέων 2D υλικών και τις εφαρμογές τους (Μέρος 2)
- Συνέντευξη: Συζητώντας με τον ερευνητή κ. Παντελή Μπάμπουλη για τα ενδιαφέροντα τεχνητά υλικά, γερμανένιο και πυριτένιο (Μέρος 1)
- podcast: Τι είναι τα Βαρυτικά Κύματα (Συνέντευξη με τον Ερωτόκριτο Κατσαβουνίδη, διευθυντή έρευνας στο ΜΙΤ)
- podcast: Αναζητώντας τα Βαρυτικά Κύματα (Συνέντευξη με τον Χρήστο Τσάγκα, Αναπληρωτή Καθηγητή του ΑΠΘ)
Το ηλιακό αεροπλάνο δοκιμάστηκε ενόψει του προγραμματισμένου γύρου της Γης
Το τροφοδοτούμενο με ηλιακή ενέργεια αεροπλάνο πραγματοποίησε την τρίτη επιτυχημένη δοκιμαστική του πτήση στα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα, πριν από τον προγραμματισμένο ταξίδι του, γύρω από τη Γη, για την προώθηση των εναλλακτικών πηγών ενέργειας. Οι οργανωτές ελπίζουν ότι το Solar Impulse 2 μπορεί να ξεκινήσει για το γύρο του πλανήτη ήδη από το Σάββατο, αλλά με την προειδοποίηση ότι η απογείωση εξαρτάται από τον καιρό, ακόμη και στον σχετικά αίθριο καιρό του Κόλπου.
Η μιας ώρας δοκιμαστική πτήση ήταν η τρίτη του αεροπλάνου, από το μικρό αεροδρόμιο Al-Bateen της πρωτεύουσας των ΕΑΕ Abu Dhabi, αλλά ήταν η πρώτη για τον πρόεδρο του project Solar Impulse, απόγονο οικογένειας Ελβετών επιστημόνων-εξερευνητών. Δεν αναφέρθηκαν προβλήματα, όπως δήλωσαν οι αρχηγοί της αποστολής.
Το project είναι καρπός δεκατριάχρονης έρευνας και δοκιμών από τον Piccard και τον Andre Borschberg, δυο Ελβετών πιλότων των οποίων η ιδέα είχε αρχικά χλευαστεί από την αεροπορική βιομηχανία. Το αεροπλάνο τους τροφοδοτείται από περισσότερους από 17000 ηλιακές κυψέλες που είναι εγκατεστημένες στα φτερά του, που με τα 72 μέτρα μήκος είναι τόσο μεγάλα όσο και το μήκος ενός Airbus A380 superjumbo. Το ελαφρύ, λόγω της κατασκευής του με ανθρακονήματα, αεροσκάφος ζυγίζει μόνο 2,3 τόνους, περίπου ίσο με αυτό ενός οικογενειακού 4×4 ή λιγότερο από το 1% του βάρους του A380.
Οι δυο Ελβετοί πιλότοι στοχεύουν να αποδείξουν ότι «η καθαρή τεχνολογία και η ανανεώσιμη ενέργεια μπορούν να πετύχουν το ακατόρθωτο», είπε ο Piccard. Για το γύρο της κόσμου το αεροπλάνο να πετάει από το Abu Dhabi στο Muscat, στο γειτονικό σουλτανάτο του Oman, πριν διασχίσει την Αραβική Θάλασσα για την Ινδία. Στη συνέχεια θα κατευθυνθεί στην Μιανμάρ, την Κίνα, τη Χαβάη και στη Νέα Υόρκη. Προσγειώσεις είναι επίσης καθορισμένες για την μεσοδυτικές ΗΠΑ και είτε στη νότια Ευρώπη ή τη βόρεια Αφρική, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες.
Το αεροπλάνο είναι διάδοχος του Solar Impulse, ένα μικρότερο σκάφος που πέτυχε μια πτήση 26 ωρών, το 2010, αποδεικνύοντας την ικανότητά του να αποθηκεύει αρκετή ενέργεια στις μπαταρίες λιθίου κατά τη διάρκεια της ημέρας για να συνεχίσει να πετάει και τη νύχτα. Το νέο αεροπλάνο θα ταξιδεύει με ταχύτητες μεταξύ 50 και 100 km/h, με μικρότερες ταχύτητες τη νύχτα, για να εμποδιστεί η γρήγορη εκφόρτιση των μπαταριών. Ο πιλότος θα είναι συνδεδεμένος με ένα κέντρο ελέγχου στο Μονακό και είναι σχεδιασμένο το αεροσκάφος να επιστρέψει στο Abu Dhabi τον Ιούλιο.
Πηγή: physorg