- Συνέντευξη: Ο ερευνητής Διονύσης Αντύπας με απλά λόγια μας μαθαίνει το χαλαρόνιο και τη σχέση του με την σκοτεινή ύλη
- ΝΕLIOTA: Το ερευνητικό πρόγραμμα παρακολούθησης εκλάμψεων λόγω προσκρούσεων παραγήινων αστεροειδών και μετεωροειδών στη Σελήνη
- Podcast: Συζήτηση με τον καθηγητή Νικόλαο Στεργιούλα με αφορμή το σημαντικό εύρημα της εργασίας του για τα άστρα νετρονίων
- Podcast: Ο Διονύσης Σιμόπουλος απαντά σε ερωτήματα για το σύμπαν και την έρευνα που σχετίζεται με αυτό
- Άρθρο με αφορμή το Nobel Φυσικής του 2017: Οι βηματισμοί της Επιστήμης και η πορεία προς τον εντοπισμό των βαρυτικών κυμάτων
- Συνέντευξη: Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με τα μάτια ενός νέου ερευνητή όπως ο κ. Μπάμπουλης (Μέρος 3)
- Συνέντευξη: Ο ερευνητής Νανοτεχνολογίας κ. Μπάμπουλης περιγράφει τη δομή των νέων 2D υλικών και τις εφαρμογές τους (Μέρος 2)
- Συνέντευξη: Συζητώντας με τον ερευνητή κ. Παντελή Μπάμπουλη για τα ενδιαφέροντα τεχνητά υλικά, γερμανένιο και πυριτένιο (Μέρος 1)
- podcast: Τι είναι τα Βαρυτικά Κύματα (Συνέντευξη με τον Ερωτόκριτο Κατσαβουνίδη, διευθυντή έρευνας στο ΜΙΤ)
- podcast: Αναζητώντας τα Βαρυτικά Κύματα (Συνέντευξη με τον Χρήστο Τσάγκα, Αναπληρωτή Καθηγητή του ΑΠΘ)
Ηλιακοί (ποδηλατο)δρόμοι: Μια τεράστια τεχνολογική πρόκληση και μια καινοτομία σε εξέλιξη!
Το ερώτημα είναι σίγουρο πως θα σχηματίστηκε στο μυαλό κάθε ανθρώπου που παρακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις, ειδικά στην περιοχή που σχετίζεται με την αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας και ακόμη ειδικότερα σε περιοχές-όπως η Ελλάδα-που έχουν σχετικά αυξημένη ηλιοφάνεια: Μπορούμε να μετατρέψουμε τους δρόμους σε γιγαντιαία ηλιακά πάνελ και να τροφοδοτούμε με αυτή την ενέργεια το δίκτυο ηλεκτρισμού έτσι ώστε να τη χρησιμοποιούμε για τον φωτισμό των δρόμων, τα συστήματα κυκλοφορίας, τα νοικοκυριά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Μια σύμπραξη του δημοσίου με ιδιωτική εταιρία στην Ολλανδία έχει ένα τέτοιο πιλοτικό πρόγραμμα σε εξέλιξη: ηλιακά πάνελ κατά μήκος ενός ποδηλατοδρόμου μετατρέπουν την ηλιακή σε ηλεκτρική ενέργεια. Το πρόγραμμα με το όνομα SolaRoad βρίσκεται σε πιλοτική φάση για περίοδο τριών ετών και σύμφωνα με το Associated Press κόστισε 3,5 εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της εταιρίας οι πρώτοι έξι μήνες ήταν επιτυχείς, «η ενεργειακή απόδοση ήταν πέρα από τις προσδοκίες μας», ανέφερε ο εκπρόσωπος της εταιρίας Sten de Wit. «Το SolaRoad ξεκίνησε πριν από μισό χρόνο και ήδη έχουν δημιουργηθεί πάνω από 3.000 kWh. Αν το υπολογίσουμε αυτό σε ετήσια απόδοση περιμένουμε περισσότερα από 70 kWh ανά τετραγωνικό μέτρο, ανά έτος, αυτό το νούμερο είχαμε προβλέψει ως ανώτατο όριο όταν το πρόγραμμα βρισκόταν σε εργαστηριακό στάδιό», συμπλήρωσε.
Οι μηχανικοί του project έπρεπε να αναπτύξουν ένα ηλιακό ποδηλατόδρομο εξαιρετικής αντοχής. Το SolaRoad έχει περιγραφεί ως ζωντανό εργαστήριο 70 μέτρων περίπου. Η πορεία του ποδηλατοδρόμου αποτελείται από ενότητες σκυροδέματος μεγέθους 2,5 επί 3,5 μέτρα. Τα ηλιακά πάνελ που τοποθετήθηκαν προστατεύονται από ένα στρώμα γυαλιού ασφαλείας με διάφανη ανθεκτική επίστρωση πάχους ενός εκατοστού.
Το πρόγραμμα θα διαρκέσει άλλα δυόμισι χρόνια. Έτσι η εταιρεία θα έχει άφθονο χρόνο να αντιμετωπίσει προβλήματα διάβρωσης των ηλιακών λόγο των καιρικών συνθηκών και σχεδιάζει να δοκιμάσει στο μέλλον την συγκεκριμένη τεχνολογία σε μικρούς δημοτικούς δρόμους.
Περίπου 150.000 ποδηλάτες έχουν διασχίσει τον SolaRoad κατά τους έξι μήνες λειτουργίας του. «Χρησιμοποιώντας αυτήν την ενέργεια για την φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενώ οδηγούμε είναι ένα όμορφο όνειρο, το οποίο θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα. Ο SolaRoad είναι ένα βήμα προς ένα κλειστό οικοσύστημα. Από την κινητικότητα μέσω ενέργειας πίσω στην κινητικότητα, κάτι που κάνει τον κύκλο πλήρη», δήλωσε ο διευθυντής του προγράμματος Wim ven der Poel.
Πηγή: SolaRoad