Η Γη ήταν κάποτε ένας υδάτινος κόσμος σύμφωνα με επιστημονική μελέτη

Από στις 4 Μαρτίου 2020

Έχει διαπιστωθεί ότι η Γη δεν ήταν πάντοτε όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, αλλά πέρασε διάφορες γεωλογικές φάσεις μέχρι να καταλήξει στην τωρινή μορφή της. Γνωρίζουμε ότι κάποια στιγμή έκανε την εμφάνισή της στεριά σε διάφορα σημεία του πλανήτη, η οποία ενώθηκε και διασπάστηκε αρκετές φορές μέχρι να δημιουργηθούν οι ήπειροι όπως τις γνωρίζουμε σήμερα. Ερευνητές στις ΗΠΑ, με δημοσίευση τους επιστημονική στην επιθεώρηση Nature Geoscience, προσθέτουν ένα νέο κομμάτι στο puzzle της ιστορίας του πλανήτη.

Όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές, ο πλανήτης μας πριν από περίπου 3 δισεκατομμύρια χρόνια ήταν καλυμμένος μόνο με νερό. Η περιοχή Panorama στη Βορειοδυτική Αυστραλία αποτελεί διαχρονικό πεδίο γεωλογικών ερευνών, αφού έχει διαπιστωθεί ότι κρύβει μυστικά για το μακρινό παρελθόν της Γης. Ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τον Boswell Wing του Πανεπιστημίου του Colorado, Boulder, εντόπισε στην περιοχή ένα κομμάτι πλάκας, το οποίο, όπως διαπίστωσαν, ήταν πριν από 3,2 δισ. έτη μέρος του φλοιού της Γης κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας.

Από τη μελέτη και τη χημική ανάλυση αυτής της πλάκας προέκυψαν στοιχεία τα οποία οδήγησαν τους ερευνητές στην εκτίμηση ότι εκείνη την περίοδο ο πλανήτης μας ήταν ένας αποκλειστικά υδάτινος κόσμος. Ένας παγκόσμιος ωκεανός κάλυπτε ολόκληρη την επιφάνεια της Γης. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Guardian, εφόσον τα ευρήματα αυτής της μελέτης επιβεβαιωθούν από επόμενες έρευνες, οι επιστήμονες θα έχουν στη διάθεση τους νέα πολύτιμα στοιχεία για το πού και το πώς έκαναν την εμφάνισή τους στον πλανήτη οι μονοκύτταροι οργανισμοί, αλλά και επίσης ποιοι άλλοι κόσμοι μακριά από τη Γη μπορεί να είναι φιλικοί στη ζωή.

«Αν η νεαρή Γη δεν είχε ηπείρους και ήταν ένας υδάτινος κόσμος, τα εμπόδια θα ήταν μεγάλα για την εμφάνιση αλλά και εξέλιξη της ζωής και αυτό ισχύει για αντίστοιχες περιπτώσεις σε άλλους κόσμους» ανέφεραν στο άρθρο τους οι ερευνητές, οι οποίοι επικέντρωσαν την προσοχή τους στο να εντοπίσουν τα ίχνη του οξυγόνου. Έχει διαπιστωθεί ότι η παρουσία σύνθετων μορφών ζωής συνδέεται με αυξημένα επίπεδα συγκεκριμένων ισοτόπων οξυγόνου. Στην πλάκα υπήρχαν σε αυξημένα επίπεδα ισότοπα οξυγόνου που δεν συνδέονται με την παρουσία της ζωής και ειδικά της πιο εξελιγμένης, υποδεικνύοντας ταυτόχρονα την απουσία ηπείρων και γενικότερα στεριάς στον πλανήτη τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Πηγή: Protagon.gr

Περισσότερα στη δημοσίευση της μελέτης μέσω του Guardian.

Άλλο μέσο ενημέρωσης

Πρόκειται για ελληνικά μέσα ενημέρωσης, τα ονόματα των οποίων εμφανίζονται ως σύνδεσμοι στο τέλος της πληροφορίας που αντλήθηκε από αυτά. Φυσικά ευχαριστούμε τους συντελεστές τους. Στην πληροφορία που αντλείται προστίθεται στο τέλος, συμβολή από το egno.gr, η παραπομπή στην αρχική δημοσίευση - είτε ως επιστημονικό άρθρο, είτε ως έκθεση κλπ.