Επιλεγμένα

Κορωνοϊός: Έρευνα της Focus Bari δείχνει αυξημένη χρήση των social και …κατάθλιψη

Από στις 20 Ιανουαρίου 2021

Όταν ένα φαινόμενο είναι σε εξέλιξη, αποτελεί πάντα ενδιαφέρον πεδίο για την παρακολούθηση της πορείας διαφόρων παραμέτρων που σχετίζονται με το φαινόμενο αυτό. Πολύ περισσότερο, το ενδιαφέρον πολλαπλασιάζεται όταν το εξελισσόμενο φαινόμενο έχει σχέση με την ίδια την δομή και λειτουργία της κοινωνίας, καθώς συνδέεται με την ίδια την υγεία και τη ζωή των ατόμων που συνιστούν την κοινωνία. Οι έρευνες, βέβαια, έχουν διάφορες μορφές και τύπους και πάντα αποκαλύπτουν ένα κομμάτι της αληθινής κατάστασης. Η γνώση τους μπορεί με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να βοηθήσουν.

Η έρευνα στην οποία αναφερόμαστε σήμερα είναι πανελλήνια και πραγματοποιήθηκε από τη Focus on Tech Life της Focus Bari, μεταξύ των Ελλήνων ηλικίας 16 – 74 χρονών και εντοπίζει ότι σε αυτές τις ηλικίες εν μέσω κορωνοϊού η διείσδυση του Internet ανέρχεται στο 92%. Ουσιαστικά, δηλαδή, όλοι οι Έλληνες είναι πλέον χρήστες ίντερνετ, ενώ οι συνθήκες της πανδημίας πυροδότησαν την ήδη υπάρχουσα τάση ανάπτυξης της ψηφιακής (digital) ζωής στην καθημερινότητα: όλοι ενημερώνονται, διασκεδάζουν, ψυχαγωγούνται, επικοινωνούν, αλλά και ψωνίζουν διαδικτυακά.

Θα μπορούσε να θεωρηθεί ως φυσικό επακόλουθο: επτά στους δέκα Έλληνες δηλώνουν ότι αύξησαν τον χρόνο (και φυσικά ενέργεια) που αφιερώνουν στα social από την έναρξη των lockdowns, τον περασμένο Μάρτιο, έως σήμερα. Το Facebook έχει φτάσει στο 75%, με τρεις στους τέσσερις Έλληνες να έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ, ενώ ακολουθούν τα Youtube και Instagram στο 62% και 55% αντίστοιχα. Σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari, δύο στους τρεις Έλληνες αγαπούν τα social media γιατί τους κρατούν σ’ επαφή με φίλους, με την κοινωνία και γενικότερα τους κάνουν να νιώθουν συνδεδεμένοι με τον «έξω κόσμο», καθώς και δύο στους πέντε τα χρησιμοποιούν για να προβάλουν την δουλειά τους ή/και να προσφέρουν επαγγελματικές υπηρεσίες τους.

Όμως, ο αυξημένος χρόνος έκθεσης και διάδρασης στα social δεν είναι πάντα θετικός. Τρεις στους πέντε παραδέχονται ότι αφιερώνουν σε αυτά περισσότερο χρόνο απ’ όσο θα ήθελαν και συχνά παρασύρονται από αυτά και αμελούν άλλες δράσεις που θα ήθελαν να κάνουν, όπως διάβασμα, κάποιο άλλο χόμπι, άθλημα κλπ., ενώ δύο στους πέντε κάθε μέρα λένε το πρωί στον εαυτό τους ότι δεν θα παρασυρθούν από τα social, όμως δεν το καταφέρνουν.

Ένας στους τρεις ομολογεί ότι συχνά τα social media τον/την κάνουν να αισθάνεται ακόμα περισσότερη μοναξιά καθώς κάποιες αναρτήσεις (posts) φίλων τους κάνουν να αισθάνονται κατάθλιψη και ειδικά τα posts με φωτογραφίες από εποχές προ πανδημίας τους κάνουν να αισθάνονται θλίψη.

Ενδιαφέροντα τα ευρήματα, ας σκεφτούμε πώς μπορούν να μας φανούν χρήσιμα. Θα σημειώσουμε ότι, για το θέμα, οι πληροφορίες αντλήθηκαν από: iefimerida.gr

EGNONEWS