- Συνέντευξη: Ο ερευνητής Διονύσης Αντύπας με απλά λόγια μας μαθαίνει το χαλαρόνιο και τη σχέση του με την σκοτεινή ύλη
- ΝΕLIOTA: Το ερευνητικό πρόγραμμα παρακολούθησης εκλάμψεων λόγω προσκρούσεων παραγήινων αστεροειδών και μετεωροειδών στη Σελήνη
- Podcast: Συζήτηση με τον καθηγητή Νικόλαο Στεργιούλα με αφορμή το σημαντικό εύρημα της εργασίας του για τα άστρα νετρονίων
- Podcast: Ο Διονύσης Σιμόπουλος απαντά σε ερωτήματα για το σύμπαν και την έρευνα που σχετίζεται με αυτό
- Άρθρο με αφορμή το Nobel Φυσικής του 2017: Οι βηματισμοί της Επιστήμης και η πορεία προς τον εντοπισμό των βαρυτικών κυμάτων
- Συνέντευξη: Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με τα μάτια ενός νέου ερευνητή όπως ο κ. Μπάμπουλης (Μέρος 3)
- Συνέντευξη: Ο ερευνητής Νανοτεχνολογίας κ. Μπάμπουλης περιγράφει τη δομή των νέων 2D υλικών και τις εφαρμογές τους (Μέρος 2)
- Συνέντευξη: Συζητώντας με τον ερευνητή κ. Παντελή Μπάμπουλη για τα ενδιαφέροντα τεχνητά υλικά, γερμανένιο και πυριτένιο (Μέρος 1)
- podcast: Τι είναι τα Βαρυτικά Κύματα (Συνέντευξη με τον Ερωτόκριτο Κατσαβουνίδη, διευθυντή έρευνας στο ΜΙΤ)
- podcast: Αναζητώντας τα Βαρυτικά Κύματα (Συνέντευξη με τον Χρήστο Τσάγκα, Αναπληρωτή Καθηγητή του ΑΠΘ)
Μεταμορφώνοντας με την Τεχνολογία την Εκπαίδευση στο Γυμνάσιο
Τα θεματικά «δωμάτια απόδρασης» έγιναν σταδιακά δημοφιλή σήμερα, καθώς ομάδες όλων των ηλικιών και των επιπέδων ικανοτήτων συγκεντρώνονται για να λύσουν μια σειρά από προβλήματα και γρίφους που θα τους επιτρέψουν να χρησιμοποιήσουν το μυαλό τους για να αποδράσουν από ακανθώδεις (όμως ευτυχώς σε προσομοίωση) καταστάσεις: ένα διαστημόπλοιο κινούμενο προς έναν εχθρικό πλανήτη, ένα υποβρύχιο που ξεμένει από οξυγόνο ή μια μονάδα πυρηνικής ενέργειας στο οποίο πλησιάζει η τήξη του πυρηνικού του αντιδραστήρα.
Μια ομάδα από το NYU Tandon (New York University Tandon School of Engineering), μαζί με συναδέλφους από το Columbia, ανέπτυξε ένα σύνολο από εικονικά εκπαιδευτικά εργαστήρια, με το καθένα να διαμορφώνει μια εικονική πραγματικότητα που θα επισκέπτονται – κινούμενοι από δωμάτιο σε δωμάτιο – παρόμοια με τις δημοφιλείς εμπειρίες των δωματίων απόδρασης. Αυτό το κάνουν με τη βοήθεια ενός βραβείου 100 000 δολαρίων που κερδήθηκε σε ένα διαγωνισμό που στόχευε στην εξεύρεση τρόπων για τη χρήση ασύρματης τεχνολογίας για να μετασχηματίσει την εκπαίδευση του γυμνασίου, ειδικά σε προβληματικά εξυπηρετούμενες περιοχές επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό το «ψηφιακό χάσμα», το χάσμα μεταξύ αυτών που έχουν εύκολη πρόσβαση σε υπολογιστές και Internet και αυτών που δεν έχουν, γενικά λόγω κοινωνικο-οικονομικών παραγόντων.
Τα μέλη της ομάδας έχουν ήδη ασχοληθεί με την παροχή ερευνητικών εμπειριών ασύρματης τεχνολογίας 5G για τους δασκάλους και τους σπουδαστές των γυμνασίων της πόλης της Νέας Υόρκης μέσω της COSMOS, της Εκπαιδευτικής Εργαλειοθήκης τους, που περιγράφει περίπου 50 πειράματα που απευθύνονται στην προετοιμασία ενός εργατικού δυναμικού του 21ου αιώνα εξειδικευμένο σε τομείς όπως η δρομολόγηση δικτύου και η ανάλυση δεδομένων.
Το νέο τους πρόγραμμα, που αποκαλείται 5G COVET (5G COsmos Verizon Education Toolkit), θα αναπτυχθεί και ελεγχθεί σε περιβάλλον 5G κατά τη διάρκεια της άνοιξης του 2019 και ενδεχομένως να ελεγχθεί πιλοτικά σε επιλεγμένα γυμνάσια μέχρι το τέλος της χρονιάς. Οι σχεδιαστές του προγράμματος αναμένουν ότι η απαίτηση από τους σπουδαστές να εργαστούν συλλογικά για να «αποδράσουν», θα έχει πρόσθετο όφελος θέτοντας τις βάσεις για ενεργητική μάθησης και ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.
Επικεφαλής του προγράμματος είναι ο Αθανάσιος Κοράκης, επίκουρος καθηγητής στο Tandon ο οποίος αναπτύσσει μια ασύρματη πλατφόρμα δοκιμών της επόμενης γενιάς που θα επιτρέψει τους ερευνητές των ΗΠΑ να βρουν νέους τρόπους ενίσχυσης των ταχυτήτων του Internet για να υποστηρίξουν εφαρμογές με ένταση δεδομένων στη ρομποτική, τη βυθιζόμενη εικονική πραγματικότητα (immersive VR) και οδική ασφάλεια μεταξύ άλλων περιοχών. Σε αυτό το πρόγραμμα συνεργάζεται με την Sheila Borges Rajguru, υποδιευθύντρια στο Κέντρο Εκπαίδευσης STEM του Tandon, γνωστή για την δημιουργία και εκτέλεση καινοτόμων προγραμμάτων STEM. Είναι σημαντικό ότι το πρόγραμμα σχεδιάστηκε για τους μαθητές γυμνασίου, επειδή έτσι θεωρείται ότι συμβάλει στην καλύτερη προετοιμασία για να σπουδάσουν αργότερα σε σχολές που σχετίζονται με το STEM, αλλά και όχι μόνο.
«Ένας από τους πιο σημαντικούς στόχους είναι να χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα δοκιμών COSMOS, που αποτελεί έναν πολύ εξελιγμένο και πολύτιμο πόρο, όχι μόνο για την ακαδημαϊκή έρευνα, αλλά ως ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που θα ωφελήσει τους Νεοϋορκέζους όλων των ηλικιών», αναφέρει ο Κοράκης. «Χάρις στην ύπαρξη της πλατφόρμας στην πόλη της Νέας Υόρκης και στη βοήθεια της Verizon με την παροχή στα δημόσια σχολεία συνδεσιμότητας 5G, θα μπορέσουμε να παρέχουμε υψηλής ποιότητας, βυθιζόμενη εκπαιδευτική εμπειρία που θα μπορούσε να πυροδοτήσει τη φαντασία στους μελλοντικούς επιστήμονες του κόσμου, στους τεχνολόγους, τους μηχανικούς και τους μαθηματικούς».
Πηγή: NYU Tandon