Επιλεγμένα

Έρευνα αποκαλύπτει μακροπρόθεσμα οφέλη αλλά και ζημίες από το σύστημα λογοδοσίας-μέσω εξετάσεων-των σχολείων στο Τέξας

Από στις 5 Νοεμβρίου 2015

Οι προσπάθειες να ασκηθεί πίεση στα σχολεία του Τέξας, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990, για να ανέβουν οι βαθμοί στα test, φαίνεται να βελτίωσαν τις προοπτικές της ζωής ορισμένων μαθητών και όμως φαίνεται ότι παρεμπόδισαν τις προοπτικές άλλων. Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, η οποία διερεύνησε τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα των μαθητών, οι προσπάθειες λογοδοσίας των σχολείων στο Τέξας αποδείχθηκαν ότι είναι ανάμικτες.

Από τη μία μεριά, μειονεκτούντες μαθητές που φοιτούσαν σε σχολεία και κινδύνευαν με αποτυχία, βίωσαν μακροπρόθεσμα οφέλη. Ήταν πιο πιθανό να τελειώσουν το λύκειο, να παρακολουθήσουν και να αποφοιτήσουν από ένα τετραετές κολλέγιο και να έχουν υψηλότερες αποδοχές από ότι οι συνομήλικοί τους που πήγαιναν σε σχολεία που δεν αντιμετώπιζαν την πίεση της λογοδοσίας. Η έρευνα διαπίστωσε ότι, στην περίπτωση αυτή, οι μαθητές ήταν σε καλύτερη κατάσταση, επειδή αυτά τα σχολεία ωθούσαν τους μαθητές να αυξήσουν τις βαθμολογίες στις εξετάσεις τους προσθέτοντας περισσότερα μαθήματα μαθηματικών και αυξάνοντας τη στελέχωση και το χρόνο διδασκαλίας.

Από την άλλη μεριά, μειονεκτούντες μαθητές φοιτώντας σε σχολεία υψηλότερων επιδόσεων μπορεί να έχουν υποστεί μακροχρόνια βλάβη. Αυτοί οι μαθητές ήταν λιγότερο πιθανό να πάνε σε κολέγιο και αν πήγαν ήταν λιγότερο πιθανό να αποφοιτήσουν και έβγαλαν λιγότερα χρήματα. Η μελέτη διαπίστωσε ότι αυτή η θλιβερή κατάσταση που αποκαλύφθηκε ήταν αποτέλεσμα των αποφάσεων κάποιων σχολείων να «παίξουν κομπίνα» και να χρησιμοποιήσουν στρατηγικές, όπως η τοποθέτηση μαθητών με χαμηλές βαθμολογίες σε ειδικές τάξεις εκπαίδευσης, η οποίες δεν επηρέαζαν τη συνολική αξιολόγηση των σχολείων.

Το βασιζόμενο σε εξετάσεις σύστημα λογοδοσίας στο Τέξας, που θεσμοθετήθηκε το 1993 και είχε ως στόχο την αύξηση βαθμών των μαθητών στις εξετάσεις και την βελτίωση του μέλλοντός τους, έφερε ανάμικτα αποτελέσματα, δήλωσε ο David Deming, αναπληρωτής καθηγητής Εκπαίδευσης και Οικονομικών στο Harvard Graduate School of Education και ένας από τους συγγραφείς της μελέτης.

«Το δίδαγμα είναι ότι αυτές οι πολιτικές μπορούν να λειτουργήσουν για να ανέβουν οι βαθμοί των μαθητών στις εξετάσεις και να οδηγήσουν τα παιδιά σε καλύτερη θέση», είπε ο Deming. «Αλλά όταν πρόκειται για το σχεδιασμό κινήτρων και υψηλών διακυβευμάτων, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Η μελέτη μας δείχνει ότι αν δεν σχεδιάσεις [τις πολιτικές] σωστά, μπορείς να βλάψεις τα παιδιά».

Η μελέτη, η οποία παρουσιάζει «τα πρώτα στοιχεία» για το πώς, η πίεση λογοδοσίας στα σχολεία, επηρεάζει τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα των μαθητών, βγήκε δύο ημέρες μετά από τότε που ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Barack Obama ανακοίνωσε σε βίντεο στο Facebook ότι θέλει να περιορίσει τις τυποποιημένες εξετάσεις στα σχολεία.

Ο Deming συμφώνησε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχουν πάρα πολλές εξετάσεις, αλλά συνολικά, είπε ότι οι τυποποιημένες εξετάσεις έχουν περισσότερα οφέλη παρά μειονεκτήματα. «Είμαστε καλύτερα όταν έχουμε τυποποιημένες πληροφορίες σχετικά με το πώς πάνε οι μαθητές και τα σχολεία», είπε. «Πριν από τη λογοδοσία των σχολείων, δεν υπήρχε μηχανισμός για να γνωρίζουμε πώς πάνε τα παιδιά. Δεν ήξερες καν πώς λειτουργούσαν τα σχολεία ή ποια ήταν η μέση απόδοση των παιδιών των Αφρο-Αμερικανών, των Λατινόφωνων, ή των φτωχών».

Πηγή: Harvard Gazette

Περισσότερα στη μελέτη: When Does Accountability Work? Texas system had mixed effects on college graduation rates and future earnings

Egno Editorial

Το Editorial Team του egno. Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της φόρμας επικοινωνίας.