- Συνέντευξη: Ο ερευνητής Διονύσης Αντύπας με απλά λόγια μας μαθαίνει το χαλαρόνιο και τη σχέση του με την σκοτεινή ύλη
- ΝΕLIOTA: Το ερευνητικό πρόγραμμα παρακολούθησης εκλάμψεων λόγω προσκρούσεων παραγήινων αστεροειδών και μετεωροειδών στη Σελήνη
- Podcast: Συζήτηση με τον καθηγητή Νικόλαο Στεργιούλα με αφορμή το σημαντικό εύρημα της εργασίας του για τα άστρα νετρονίων
- Podcast: Ο Διονύσης Σιμόπουλος απαντά σε ερωτήματα για το σύμπαν και την έρευνα που σχετίζεται με αυτό
- Άρθρο με αφορμή το Nobel Φυσικής του 2017: Οι βηματισμοί της Επιστήμης και η πορεία προς τον εντοπισμό των βαρυτικών κυμάτων
- Συνέντευξη: Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με τα μάτια ενός νέου ερευνητή όπως ο κ. Μπάμπουλης (Μέρος 3)
- Συνέντευξη: Ο ερευνητής Νανοτεχνολογίας κ. Μπάμπουλης περιγράφει τη δομή των νέων 2D υλικών και τις εφαρμογές τους (Μέρος 2)
- Συνέντευξη: Συζητώντας με τον ερευνητή κ. Παντελή Μπάμπουλη για τα ενδιαφέροντα τεχνητά υλικά, γερμανένιο και πυριτένιο (Μέρος 1)
- podcast: Τι είναι τα Βαρυτικά Κύματα (Συνέντευξη με τον Ερωτόκριτο Κατσαβουνίδη, διευθυντή έρευνας στο ΜΙΤ)
- podcast: Αναζητώντας τα Βαρυτικά Κύματα (Συνέντευξη με τον Χρήστο Τσάγκα, Αναπληρωτή Καθηγητή του ΑΠΘ)
ΟΟΣΑ : Για να αναπτυχθεί η δυναμική της τεχνολογίας στα σχολεία χρειάζεται νέα προσέγγιση
Σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση των ψηφιακών δεξιοτήτων από το PISA του ΟΟΣΑ, τα σχολεία έχουν ακόμη να επωφεληθούν από τις δυνατότητες της τεχνολογίας στην τάξη για την αντιμετώπιση του ψηφιακού χάσματος και να δώσουν σε κάθε μαθητή ή μαθήτρια τις δεξιότητες που χρειάζεται στον σημερινό δικτυωμένο κόσμο.
Η έκθεση «Students, Computers and Learning: Making The Connection», πληροφορεί ότι ακόμα και οι χώρες που έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την εκπαίδευση, δεν έχουν δει καμία αισθητή βελτίωση στις επιδόσεις τους στα αποτελέσματα της έρευνας PISA για την ανάγνωση, τα μαθηματικά ή τις φυσικές επιστήμες.
Διασφαλίζοντας ότι κάθε παιδί φτάνει σε ένα βασικό επίπεδο επάρκειας στην ανάγνωση και τα μαθηματικά, πετυχαίνουμε περισσότερα στο να δημιουργηθούν ίσες ευκαιρίες στον ψηφιακό κόσμο από ότι μόνο διευρύνοντας ή επιδοτώντας την πρόσβαση σε συσκευές και υπηρεσίες υψηλής τεχνολογίας, λέει ο ΟΟΣΑ.
Το 2012, το 96% των 15-χρονων μαθητών στις χώρες του ΟΟΣΑ ανέφερε ότι έχουν έναν υπολογιστή στο σπίτι, αλλά μόνο το 72% ανέφερε ότι χρησιμοποιεί έναν στο σχολείο. Συνολικά, οι μαθητές που χρησιμοποιούν σε λογικά πλαίσια υπολογιστές στο σχολείο τείνουν να έχουν κάπως καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα από ότι οι μαθητές που χρησιμοποιούν υπολογιστές σπάνια. Αλλά οι μαθητές που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικούς υπολογιστές πολύ συχνά στο σχολείο πάνε πολύ χειρότερα, ακόμη και μετά τον συνυπολογισμό του κοινωνικού τους υποβάθρου και των δημογραφικών τους στοιχείων.
«Τα σχολικά συστήματα πρέπει να βρουν πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να ενσωματώσουν την τεχνολογία στη διδασκαλία και τη μάθηση για να παρέχουν στους εκπαιδευτικούς μαθησιακά περιβάλλοντα που υποστηρίζουν τις παιδαγωγικές μεθόδους του 21ου αιώνα και να ενισχύσουν τα παιδιά με τις δεξιότητες του 21ου αιώνα, που τα χρειάζονται για να πετύχουν στον κόσμο του αύριο», δήλωσε ο Andreas Schleicher, Διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ. «Η τεχνολογία είναι ο μόνος τρόπος για να επεκταθεί δραματικά η πρόσβαση στη γνώση. Για να εκπληρωθούν οι υποσχέσεις που δίνει η τεχνολογία, οι χώρες πρέπει να επενδύσουν περισσότερο αποτελεσματικά και να εξασφαλίσουν ότι οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του σχεδιασμού και της εφαρμογής αυτής της αλλαγής».
Η έκθεση διαπίστωσε ότι το χάσμα μεταξύ που των μαθητών πλεονεκτούν και αυτών που μειονεκτούν στη ψηφιακή ανάγνωση ταίριαζε πολύ με τις διαφορές στις επιδόσεις στο παραδοσιακό τεστ ανάγνωσης του PISA, παρά την συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών χρησιμοποιούν ηλεκτρονικούς υπολογιστές ανεξάρτητα από το υπόβαθρό τους. Αυτό σημαίνει ότι για να μειωθούν οι ανισότητες των ψηφιακών δεξιοτήτων, οι χώρες πρέπει πρώτα να βελτιώσουν την ισότητα στην εκπαίδευση.
Για να αξιολογηθούν οι ψηφιακές τους δεξιότητες, τα τεστ «ζήτησαν» από μαθητές σε 31 χώρες και οικονομίες (βλέπε σημείωση) να χρησιμοποιήσουν ένα πληκτρολόγιο και το ποντίκι για να περιηγηθούν σε κείμενα χρησιμοποιώντας εργαλεία, όπως υπερσύνδεσμοι (hyperlinks), το κουμπί του φυλλομετρητή (browser) ή του scrolling, προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες, καθώς και να κάνουν ένα διάγραμμα από τα δεδομένα ή να χρησιμοποιήσουν αριθμομηχανές επί της οθόνης.
Κορυφαίοι στις επιδόσεις των μαθητών ήταν η Σιγκαπούρη, η Κορέα, Χονγκ Κονγκ (Κίνα), η Ιαπωνία, ο Καναδάς και η Σαγκάη (Κίνα). Αυτό αντανακλά στενά τις επιδόσεις τους στο έντυπο τεστ ανάγνωσης του 2012, γεγονός που υποδηλώνει ότι πολλές από τις απαραίτητες δεξιότητες για την online πλοήγηση μπορούν επίσης να διδαχθούν και να τις μάθουν οι μαθητές με τη χρήση τυπικών, αναλογικών τεχνικών ανάγνωσης.
Αλλά η έκθεση αποκαλύπτει εντυπωσιακές διαφορές. Μαθητές στην Κορέα και τη Σιγκαπούρη πετυχαίνουν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις online, από τους μαθητές σε άλλες χώρες με παρόμοιες επιδόσεις στην έντυπη ανάγνωση, όπως οι μαθητές στην Αυστραλία, τον Καναδά, το Χονγκ Κονγκ (Κίνα), την Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Αντίθετα, οι μαθητές στην Πολωνία και τη Σαγκάη (Κίνα)-και οι δυο με ισχυρές επιδόσεις στην έντυπη ανάγνωση-πάνε λιγότερο καλά μεταφέροντας τις δεξιότητές τους στην έντυπη ανάγνωση σε ένα online περιβάλλον.
Πηγή: ΟΟΣΑ (OECD)
Περισσότερα στη έκθεση: Students, Computers and Learning, στη σειρά PISA (Μπορεί να διαβαστεί online)
Σημείωση:
Συμμετέχουσες χώρες και οικονομίες: Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Βραζιλία, Καναδάς, Χιλή, Ταϊπέι (Κίνα), Κολομβία, Δανία, Εσθονία, Γαλλία, Χονγκ Γκονγκ (Κίνα), Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ισραήλ, Ιταλία, Ιαπωνία, Κορέα, Μακάο (Κίνα), Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρωσική Ομοσπονδία, Σαγκάη (Κίνα), Σιγκαπούρη, Σλοβακία, Σλοβενία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.