- Συνέντευξη: Ο ερευνητής Διονύσης Αντύπας με απλά λόγια μας μαθαίνει το χαλαρόνιο και τη σχέση του με την σκοτεινή ύλη
- ΝΕLIOTA: Το ερευνητικό πρόγραμμα παρακολούθησης εκλάμψεων λόγω προσκρούσεων παραγήινων αστεροειδών και μετεωροειδών στη Σελήνη
- Podcast: Συζήτηση με τον καθηγητή Νικόλαο Στεργιούλα με αφορμή το σημαντικό εύρημα της εργασίας του για τα άστρα νετρονίων
- Podcast: Ο Διονύσης Σιμόπουλος απαντά σε ερωτήματα για το σύμπαν και την έρευνα που σχετίζεται με αυτό
- Άρθρο με αφορμή το Nobel Φυσικής του 2017: Οι βηματισμοί της Επιστήμης και η πορεία προς τον εντοπισμό των βαρυτικών κυμάτων
- Συνέντευξη: Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με τα μάτια ενός νέου ερευνητή όπως ο κ. Μπάμπουλης (Μέρος 3)
- Συνέντευξη: Ο ερευνητής Νανοτεχνολογίας κ. Μπάμπουλης περιγράφει τη δομή των νέων 2D υλικών και τις εφαρμογές τους (Μέρος 2)
- Συνέντευξη: Συζητώντας με τον ερευνητή κ. Παντελή Μπάμπουλη για τα ενδιαφέροντα τεχνητά υλικά, γερμανένιο και πυριτένιο (Μέρος 1)
- podcast: Τι είναι τα Βαρυτικά Κύματα (Συνέντευξη με τον Ερωτόκριτο Κατσαβουνίδη, διευθυντή έρευνας στο ΜΙΤ)
- podcast: Αναζητώντας τα Βαρυτικά Κύματα (Συνέντευξη με τον Χρήστο Τσάγκα, Αναπληρωτή Καθηγητή του ΑΠΘ)
Η Ευρώπη επενδύει στο μέλλον μέσω της εκπαίδευσης σε (Φυσικές) Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά (STEM)
Η είδηση που δημοσιεύθηκε χθες, από την ESA αναφέρεται στην υπογραφή συμφωνίας, την Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018, με την οποία το Ευρωπαϊκό Γραφείο Πόρων Διαστημικής Εκπαίδευσης (ESERO) στο Βέλγιο επισημοποίησε τη συνεργασία του με το Υπουργείο της Γερμανοφώνου κοινότητας στο Βέλγιο και το Αυτόνομο Κολέγιο (Autonome Hochschule ή AHS) στην Eupen, για την παράδοση υποστήριξης για το STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) σε δασκάλους και σχολεία. Αυτό, μας ευαισθητοποίησε ως egno.gr, να ενημερώσουμε σχετικά με αυτό Ευρωπαϊκό Γραφείο στους αναγνώστες του.
Το ESERO (European Space Education Resource Office) αποτελεί ένα σημαντικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που απευθύνεται στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ευρώπη. Ειδικά, επιστημονική και διερευνητική μεθοδολογία που χρησιμοποιείται σε όλο το πρόγραμμα και οι συνεχείς σύνδεσμοι με προχωρημένες διαστημικές έρευνες στοχεύουν στο γεφύρωμα του χάσματος μεταξύ τη θεωρία του STEM που διδάσκεται στο σχολείο και την πραγματική πρακτική της επιστήμης. Μέσω γραφείων που εγκαταστάθηκαν σε εθνικό επίπεδο , το ESERO κυρίως εκπαιδεύει δασκάλους έτσι που να μπορούν να φέρουν το διάστημα στην τάξη και να κάνουν τα μαθήματά τους πιο εμπνευσμένα και αποτελεσματικά.
Ο σκοπός του ESERO είναι να βελτιώσει την εγραμματοσύνη, τις δεξιότητες και την επάρκεια των μαθητών του σχολείου στα γνωστικά αντικείμενα του STEM στις νεώτερες ηλικίες, με τελικό σκοπό την ενθάρρυνσή τους να ακολουθήσουν σπουδές STEM και καριέρες στις περιοχές αυτές. Επιπροσθέτως, το πρόγραμμα ESERO επίσης αυξάνει την επίγνωση για τη σημασία των διαστημικών δραστηριοτήτων για τη σύγχρονη κοινωνία και οικονομία και για το μεγάλο φάσμα προοπτικών καριέρας στον τομέα του διαστήματος.
Το Ευρωπαϊκό δίκτυο των γραφείων του ESERO το διαχειρίζεται και συντονίζει η ESA και τώρα καλύπτει 16 κράτη μέλη της ESA: Αυστρία, Βέλγιο, Δημοκρατία της Τσεχίας, Φινλανδία, Γερμανία, Ιρλανδία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ισπανία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόσφατα εξελίσσονται διαδικασίες προετοιμασίας για την εγκατάσταση γραφείων ESERO σε Ιταλία, Γαλλία και Ουγγαρία.
Πηγή: ESA
Οι Δάσκαλοι και ειδικά αυτοί των Φυσικών Επιστημών περισσότερα θα βρουν στις διευθύνσεις: (1) http://www.esa.int/Education και (2) http://www.esa.int/esaKIDSen/