- Συνέντευξη: Ο ερευνητής Διονύσης Αντύπας με απλά λόγια μας μαθαίνει το χαλαρόνιο και τη σχέση του με την σκοτεινή ύλη
- ΝΕLIOTA: Το ερευνητικό πρόγραμμα παρακολούθησης εκλάμψεων λόγω προσκρούσεων παραγήινων αστεροειδών και μετεωροειδών στη Σελήνη
- Podcast: Συζήτηση με τον καθηγητή Νικόλαο Στεργιούλα με αφορμή το σημαντικό εύρημα της εργασίας του για τα άστρα νετρονίων
- Podcast: Ο Διονύσης Σιμόπουλος απαντά σε ερωτήματα για το σύμπαν και την έρευνα που σχετίζεται με αυτό
- Άρθρο με αφορμή το Nobel Φυσικής του 2017: Οι βηματισμοί της Επιστήμης και η πορεία προς τον εντοπισμό των βαρυτικών κυμάτων
- Συνέντευξη: Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με τα μάτια ενός νέου ερευνητή όπως ο κ. Μπάμπουλης (Μέρος 3)
- Συνέντευξη: Ο ερευνητής Νανοτεχνολογίας κ. Μπάμπουλης περιγράφει τη δομή των νέων 2D υλικών και τις εφαρμογές τους (Μέρος 2)
- Συνέντευξη: Συζητώντας με τον ερευνητή κ. Παντελή Μπάμπουλη για τα ενδιαφέροντα τεχνητά υλικά, γερμανένιο και πυριτένιο (Μέρος 1)
- podcast: Τι είναι τα Βαρυτικά Κύματα (Συνέντευξη με τον Ερωτόκριτο Κατσαβουνίδη, διευθυντή έρευνας στο ΜΙΤ)
- podcast: Αναζητώντας τα Βαρυτικά Κύματα (Συνέντευξη με τον Χρήστο Τσάγκα, Αναπληρωτή Καθηγητή του ΑΠΘ)
Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι τα μωρά μαθαίνουν καλύτερα τη γλώσσα μέσω παιδικών τραγουδιών
Νέα έρευνα υποστηρίζει ότι οι γονείς θα έπρεπε να χρησιμοποιούν τραγουδιστό λόγο, όπως τα παιδικά τραγουδάκια, με τα μωρά τους, καθώς βοηθά στην ανάπτυξη της γλώσσας σε ολόκληρο τον κόσμο. Αντίθετα με την πίστη πολλών γλωσσολόγων ότι οι φωνητικές πληροφορίες – τα μικρότερα ηχητικά στοιχεία του λόγου, που τυπικά αναπαριστάνονται από το αλφάβητο – είναι η βάση της γλώσσας, η μελέτη αποκαλύπτει ότι ο ρυθμικός λόγος παίζει κρίσιμο ρόλο στην κτήση της γλώσσας κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών του μωρού.
Σύμφωνα με την εργασία οι φωνητικές πληροφορίες μαθαίνονται αξιόπιστα πολύ αργά και αργά: μέχρι περίπου την ηλικία των επτά μηνών, ενώ ο ρυθμικός λόγος βοηθάει τα μωρά να μαθαίνουν τη γλώσσα αναγνωρίζοντας τα όρια των μεμονωμένων λέξεων και είναι αποτελεσματικός στους πρώτους μήνες της ζωής. Η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο Nature Communications, από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Cambridge και του Trinity College του Δουβλίνου, φωτίζει τη μάθηση της γλώσσας και τη σχέση της με την δυσλεξία και τις αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές.
Περισσότερα στο: «Emergence of the cortical encoding of phonetic features in the first year of life», Nature Communications